Working together for a green, competitive and inclusive Europe!
TITLUL PROIECTULUI: BUILDING DEMOCRATIC SCHOOLS
SEE - 2021-EY-PMIP-0006
Proiect finanţat prin Granturile SEE 2014-2021, Programul de Educaţie, Burse, Ucenicie şi Antreprenoriatul Tinerilor
Beneficiar: Centrul Judeţean de Resurse şi de Asistenţă Educaţională Dâmboviţa
Durata proiectului: 18 luni
Perioada de implementare: 1.03.2022- 31.08.2023
Bugetul proiectului: 24010 Euro
Mecanismul Financiar SEE 2014-2021 acoperă mai multe programe de finanţare, care au ca scop reducerea discrepanţelor sociale şi economice între ţările SEE şi consolidarea cooperării între statele donatoare (Islanda, Liechtenstein, Norvegia) și cele 15 țări beneficiare (Bulgaria, Cehia, Cipru, Croația, Estonia, Grecia, Letonia, Lituania, Malta, Polonia, Portugalia, România, Slovacia, Slovenia și Ungaria.
Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale (ANPCDEFP) a fost desemnată ca Operator de Program (OP) în România pentru Programul de Educaţie, Burse, Ucenicie şi Antreprenoriatul Tinerilor, 2014-2021.
PROGRAMUL URMĂREŞTE:
- Îmbunătăţirea calităţii şi relevanţei educaţiei şi formării;
- Mobilitatea de învăţare a studenţilor şi a personalului din învăţământul universitar între ţările donatoare şi ţările beneficiare;
- Cooperarea şi parteneriatele între educaţie şi piaţa muncii;
- Dezvoltarea profesională a cadrelor didactice
şi acordă o atenţie specială:
- formării şi educaţiei în învăţământul profesional și tehnic (inclusiv şcoli postliceale);
- mobilităţilor studenţilor şi personalului din învăţământul universitar;
- incluziunii sociale în învăţământul preuniversitar;
- educaţiei pentru democraţie şi cetăţenie;
- îmbunătăţirii situaţiei populaţiei Roma.
„Starea de bine – dezvoltarea holistică a triunghiului minte-corp-suflet, cu ajutorul măsurilor de consiliere și sprijin” este unul dintre Obiectivele Strategice ale noului program guvernamental privind educația. Aceasta presupune că este necesară o mai bună înțelegere a importanței unei culturi școlare democratice care să conducă la mai multă incluziune, mai mult sprijin pentru diferitele nevoi educaționale ale elevilor.
SCOPUL PROIECTULUI:
- Dezvoltarea capacității CJRAE DB de a sprijini școlile din județ în construirea unor culturi mai incluzive și mai democratice.
OBIECTIVE:
- Creșterea competențelor de utilizare a instrumentelor și metodelor de promovare a incluziunii și democrației în școli a 8 experți din CJRAE DB;
- Îmbunătățirea capacității instituționale a CJRAE DB de a sprijini cel puțin 6 școli din mediul rural în dezvoltarea culturii incluzive și democratice;
- Creșterea capacității de a organiza evenimente de învățare care promovează incluziunea și democrația de către cei 8 experți ai CJRAE DB
8 experți de la CJRAE vor urma 2 cursuri, (în Norvegia și Islanda), pentru a-și dezvolta competențele profesionale și capacitatea de a construi culturi incluzive și democratice în școlile din județul Dâmbovița.
Primul curs, Building Democratic Schools, este oferit de Centrul European Wegerland, Norvegia, un centru de resurse privind educația pentru înțelegerea interculturală, drepturile omului și cetățenia democratică, situat în Oslo, Norvegia.
Celălalt curs, Special Needs and Inclusive Education: un curs practic despre recunoașterea și construirea punctelor forte individuale ale elevilor și stabilirea unor obiective motivante prin proiecte creative este oferit de Smart Teachers Play More, o organizație din Islanda care oferă cursuri pentru profesori din Europa, se concentrează pe învățarea, dezvoltarea încrederii și creativității prin joc, mișcare și simțuri.
Noile competențe vor fi folosite pentru organizarea de seminarii și cursuri de formare pentru profesori, ateliere pentru conferințe educaționale pentru părinți.
1_SEE-2021-EY-PMIP-0006_PREZENTAREA PROIECTULUI
2_SEE-2021-EY-PMIP-0006_PLAN DE DISEMINARE
3_SEE-2021-EY-PMIP-0006_METODOLOGIE SELECTIE PARTICIPANȚI LA MOBILITĂȚI
4_ SEE-2021-EY-PMIP-0006_Apel selectie 1_aprilie 2022
5_ SEE-2021-EY-PMIP-0006_Rezultate selectie proiect SEE_aprilie 2022
6_ SEE-2021-EY-PMIP-0006_Apel_2_Selectie_1_participant_la_mobilitati_iulie 2022
7_ SEE-2021-EY-PMIP-0006_Rezultate_Selectie_1_participant_la_mobilitati_iulie 2022
8_ SEE-2021-EY-PMIP-0006_Apel_3_Selectie_1_participant_la_mobilitati_august 2022
9_ SEE-2021-EY-PMIP-0006_Rezultate_Selectie_1_participant_la_mobilitati_august 2022
10_SEE_2021-EY-PMIP-0006_Apel selectie scoli din mediul rural_ noiembrie_2022
11_SEE-2021-EY-PMIP-0006_Suport de curs activitate cerc metodic
12_SEE-2021-EY-PMIP-0006_despre Discriminare. Stereotipuri. Prejudecăți
13_SEE-2021-EY-PMIP-0006_despre Drepturile omului
14_SEE-2021-EY-PMIP-0006_ DREPTURI și DISCRIMINARE_aspecte teoretice
15_SEE-2021-EY-PMIP-0006_Link film_Experimentul Elliott
16_SEE-2021-EY-PMIP-0006_Abordarea holistica in educatie
17_SEE-2021-EY-PMIP-0006_profesor-educator- supererou
18_SEE-2021-EY-PMIP-0006_Sistemul educational islandez
Anexa_1_CADRUL DE REFERINȚĂ COMPETENȚE PENTRU CULTURĂ DEMOCRATICĂ
Anexa_2_CADRUL DE REFERINȚĂ COMPETENȚE PENTRU CULTURĂ DEMOCRATICĂ
Anexa_3_CADRUL DE REFERINȚĂ COMPETENȚE PENTRU CULTURĂ DEMOCRATICĂ
Anexa_4_Compass_ENG_REV_2020_WEB
Anexa_5_ppt_Adult education (EN)
19_ SEE_2021-EY-PMIP-0006_ARTICOLE în Graiul Dâmboviței – publicație online a cadrelor didactice
https://online.fliphtml5.com/yfjkm/yasx/#p=2
https://online.fliphtml5.com/yfjkm/omcw/#p=3
20_SEE_2021-EY-PMIP-0006_Building Democratic Schools_ la final
21_SEE_2021-EY-PMIP-0006_Ghid de activități pentru promovarea democrației în școli