CENTRUL JUDEȚEAN DE RESURSE ȘI DE ASISTENȚĂ EDUCAȚIONALĂ DÂMBOVIȚA
Calea Domnească nr. 127 Târgoviște, 0245.211.144, cjrae@cjraedb.ro, TEL VERDE: 0800.500.032
AN ȘCOLAR 2024-2025
RUNDA a II-a – selectie: aprilie 2025
Implementare: mai – iulie 2025
Amplificarea agresivității și a violenței în mediul școlar generează îngrijorare și nevoia de a veni cu soluții concrete și eficiente pentru stoparea acestui fenomen. Abordarea agresivității și violenței în mediul școlar se realizează nu doar prin politici educaționale bine gândite și coerente, ci și prin strategii eficiente de intervenție la clasă, prin implicarea directă a cadrelor didactice și a elevilor, a familiei și a comunității.
O condiţie esentială pentru o învăţare eficientă este asigurarea unui climat sigur şi confortabil. Copiii și adulţii au nevoie de un mediu lipsit de ameninţări pentru a putea învăţa. Este dovedit că faptele de violență din mediul școlar au consecințe multiple și profunde. Acestea acționează atât asupra dezvoltării socio-emoționale ale elevilor, cât și asupra actului de predare-învățare.
În scopul prevenirii apariţiei şi dezvoltării comportamentelor agresive, a faptelor de violență și infracțiune în mediul școlar, continuăm și în acest an școlar implementarea Programului „ÎMPREUNĂ PRINDEM CURAJ” aprobat prin 3.604/25.03.2025, (disponibil la https://edu.ro/anti_violenta),
Programul se concentrează pe sprijinirea şcolilor pentru crearea unui mediu sigur şi propice învăţării în scopul prevenirii și reducerii violenței și a infracțiunilor în mediul școlar.
Care sunt Obiectivele programului?
Cine poate aplica?
Condiții de participare:
Care este termenul limită pentru depunerea formularului de aplicare?
Termenul limită pentru depunerea formularului de aplicare este 11 aprilie 2025.
Formularul de înscriere poate fi descărcat de aici.
Care este suma maximă alocată fiecărui proiect?
Bugetul estimat al proiectului nu trebuie să depășească suma de 5000 lei.
Ce activități pot fi incluse în proiect?
Unitățile de învățământ sunt încurajate să proiecteze, să inițieze și să desfășoare activități adaptate nevoilor preșcolari/elevilor, familiilor acestora și climatului școlar.
Activitățile bazate pe implicarea activă a preșcolarilor/elevilor, pe cooperare și crearea unui spațiu sigur pentru fiecare pot avea un impact semnificativ și pozitiv asupra acestora. De asemenea, o componentă importantă este implicarea părinților în activitățile școlii, alături de alți parteneri sau reprezentanți ai comunității locale. Sunt încurajate parteneriatele publice, cât și cele publice private, între unitățile de învățământ și ONG-uri sau/și reprezentanți ai mediului de afaceri.
Activitățile pot fi organizate în cadru școlar sau extrașcolar, inclusiv în săptămâna „Școala Altfel”.
Exemple de activități:
Care sunt criteriile de selecție?
Criterii generale de selecție (3-5 criterii):
Criterii specifice de selecție:
În situatia punctajelor egale, prioritate la selecție va avea unitatea de învățământ care nu a mai beneficiat de finanțare prin acest program
Proiectele şcolare dezvoltate în cadrul programului „Împreună prindem curaj” constituie punctul de plecare al unei adevărate campanii naţionale de prevenire a violenţei în mediul şcolar, crescând anual pentru a implica fiecare actor din cadrul şcolii în crearea şi menţinerea unei atmosfere propice învăţării.
Succes!
OMEC_3604_25.03.2025_ÎMPREUNĂ PRINDEM CURAJ
CJRAE_DB_Sesiune de informare program ”Impreuna prindem curaj”_aprilie 2025
Anexa-CJRAE-Dâmbovița_IMPREUNA-PRINDEM-CURAJ_2025
Anexa_1_Formular-de-inscriere_ÎMPREUNĂ PRINDEM CURAJ_Dâmbovița_2025
Anexa_2_Formular-de-raportare_ÎMPREUNĂ PRINDEM CURAJ_Dâmbovița_2025
CJRAE_DB_Grila pentru evaluare proiecte Program_ÎMPREUNĂ PRINDEM CURAJ_2025
Rezultate selectie proiecte in Programul Împreună prindem curaj_apilie 2025
Unde pot găsi informații suplimetare?
Pentru informații suplimentare accesați https://edu.ro/anti_violenta și Anexa 1 OMEC_3604_25.03.2025
ETAPA I - selectie octombrie 2024
Una dintre condiţiile esenţiale pentru o învăţare eficientă este asigurarea unui climat sigur şi confortabil. Copiii și adulţii au nevoie de un mediu lipsit de ameninţări pentru a putea învăţa. Este dovedit că faptele de violență din mediul școlar au consecințe multiple și profunde. Acestea acționează atât asupra dezvoltării socio-emoționale ale elevilor, cât și asupra actului de predare-învățare.
În scopul prevenirii apariţiei şi dezvoltării comportamentelor agresive, a faptelor de violență și infracțiune în mediul școlar, continuăm și în acest an școlar implementarea Programului „ÎMPREUNĂ PRINDEM CURAJ” aprobat prin OME Nr. 6196/26.08.2024, (disponibil la https://edu.ro/anti_violenta),
Programul se concentrează pe sprijinirea şcolilor pentru crearea unui mediu sigur şi propice învăţării în scopul prevenirii și reducerii violenței și a infracțiunilor în mediul școlar.
Care sunt Obiectivele programului?
Cine poate aplica?
Condiții de participare:
Care este termenul limită pentru depunerea formularului de aplicare?
Termenul limită pentru depunerea formularului de aplicare este 10 octombrie 2024.
Formularul de înscriere poate fi descărcat de aici.
Care este suma maximă alocată fiecărui proiect?
Bugetul estimat al proiectului nu trebuie să depășească suma de 5000 lei.
Ce activități pot fi incluse în proiect?
Unitățile de învățământ sunt încurajate să proiecteze, să inițieze și să desfășoare activități adaptate nevoilor preșcolari/elevilor, familiilor acestora și climatului școlar.
Activitățile bazate pe implicarea activă a preșcolarilor/elevilor, pe cooperare și crearea unui spațiu sigur pentru fiecare pot avea un impact semnificativ și pozitiv asupra acestora. De asemenea, o componentă importantă este implicarea părinților în activitățile școlii, alături de alți parteneri sau reprezentanți ai comunității locale. Sunt încurajate parteneriatele publice, cât și cele publice private, între unitățile de învățământ și ONG-uri sau/și reprezentanți ai mediului de afaceri.
Activitățile pot fi organizate în cadru școlar sau extrașcolar, inclusiv în săptămâna „Școala Altfel”.
Exemple de activități:
Care sunt criteriile de selecție?
Criterii generale de selecție (3-5 criterii):
Criterii specifice de selecție:
În situatia punctajelor egale, prioritate la selecție va avea unitatea de învățământ care nu a mai beneficiat de finanțare prin acest program.
Calendarul programului
Proiectele şcolare dezvoltate în cadrul programului „Împreună prindem curaj” constituie punctul de plecare al unei adevărate campanii naţionale de prevenire a violenţei în mediul şcolar, crescând anual pentru a implica fiecare actor din cadrul şcolii în crearea şi menţinerea unei atmosfere propice învăţării.
Succes!
OME_ 6196_26.08_2024_Impreuna_prindem_curaj
ANEXA _ OME_ 6196_26.08_2024_Impreuna_prindem_curaj
Anexa-CJRAE-Dâmbovița_IMPREUNA-PRINDEM-CURAJ
Anexa_1_Formular-de-inscriere_IMPREUNA-PRINDEM-CURAJ_Dâmbovița
Anexa_2_Formular-de-raportare_IMPREUNA-PRINDEM-CURAJ_Dâmbovița
CJRAE_DB_Grila pentru evaluare proiecte Program Impreuna prindem curaj
CJRAE_DB_Sesiune_de_informare_program_Impreuna_prindem_curaj_septembrie_2024
Rezultate selectie proiecte in Programul Împreună prindem curaj_octombrie 2024
Unde pot găsi informații suplimetare?
Pentru informații suplimentare accesați https://edu.ro/anti_violenta și Anexa 1 – OME 6196/2024
AN ȘCOLAR 2023-2024
Una dintre condiţiile esenţiale pentru o învăţare eficientă este asigurarea unui climat sigur şi confortabil. Atât adulţii, cât şi copiii au nevoie de un mediu lipsit de ameninţări pentru a putea învăţa.
În acest sens, la inițiativa Ministerului Educației, în perioada noiembrie 2023 – august 2024, implementăm în județul Dâmbovița programul de prevenire a violenţei şi infracţiunilor în mediul şcolar denumit „ÎMPREUNĂ PRINDEM CURAJ”. Acest program, aprobat prin OME Nr. 6631/10.11.2023 (disponibil la https://edu.ro/anti_violenta), se concentrează pe sprijinirea şcolilor pentru crearea unui mediu sigur şi propice învăţării.
Care sunt Obiectivele programului?
inclusiv a colaborării acestora în vederea susținerii victimelor să gestioneze momentul traumatic și a autorilor să-și îmbunătățească comportamentul;
Cine poate aplica?
Condiții de participare:
Care este termenul limită pentru depunerea formularului de aplicare?
Termenul limită pentru depunerea formularului de aplicare este 10 decembrie 2023.
Formularul de înscriere poate fi descărcat de aici.
Care este suma maximă alocată fiecărui proiect?
Bugetul estimat al proiectului nu trebuie să depășească suma de 4000 lei.
Ce activități pot fi incluse în proiect?
Unitățile de învățământ sunt încurajate să proiecteze, să inițieze și să desfășoare activități adaptate nevoilor preșcolari/elevilor, familiilor acestora și climatului școlar.
Activitățile bazate pe implicarea activă a preșcolarilor/elevilor, pe cooperare și crearea unui spațiu sigur pentru fiecare pot avea un impact semnificativ și pozitiv asupra acestora. De asemenea, o componentă importantă este implicarea părinților în activitățile școlii, alături de alți parteneri sau reprezentanți ai comunității locale. Sunt încurajate parteneriatele publice, cât și cele publice private, între unitățile de învățământ și ONG-uri sau/și reprezentanți ai mediului de afaceri.
Activitățile pot fi organizate în cadru școlar sau extrașcolar, inclusiv în săptămâna „Școala Altfel”.
Exemple de activități:
Care sunt criteriile de selecție?
Criterii generale de selecție (3-5 criterii):
Criterii specifice de selecție:
Cu siguranță proiectele şcolare dezvoltate în cadrul programului „Împreună prindem curaj” pot constitui punctul de plecare al unei adevărate campanii naţionale de prevenire a violenţei în mediul şcolar, crescând anual pentru a implica fiecare actor din cadrul şcolii în crearea şi menţinerea unei atmosfere propice învăţării.
Succes!
OME_6631_10_11_2023_Impreuna_prindem_curaj
Anexa-CJRAE-Dâmbovița_IMPREUNA-PRINDEM-CURAJ
Anexa_1_Formular-de-inscriere_IMPREUNA-PRINDEM-CURAJ_Dâmbovița
Anexa_2_Formular-de-raportare_IMPREUNA-PRINDEM-CURAJ_Dâmbovița
PPT_Sesiune de informare program ”Impreuna prindem curaj”
CJRAE_DB_Grila pentru evaluare proiecte Program Impreuna prindem curaj
Rezultatele evaluarii proiectelor înscrise la selecția din cadrul Programului de prevenire a violenței și infracțiunilor în mediul școlar „ÎMPREUNĂ PRINDEM CURAJ”
CJRAE_DB_Formular_de_raportare finala ME_iulie 2024
Unde pot găsi informații suplimetare?
Pentru informații suplimentare accesați https://edu.ro/anti_violenta și Anexa 1 – OM 6631/2023
Afis_Campanie Educatie incluziva
Prezentare CAMPANIE pentru Educatie incluziva_2024-2025
Graficul activităților CAMPANIE pentru Educatie incluziva_2024-2025
Acord de parteneriat Campanie pentru educație incluzivă 2024-2025
Situatie numerica elevi cu CES 2024-2025_Anexa 1
CJRAE_DB_Rezultate implementare Campanie anul I_2023-2024
Afis_Campanie Educatie incluziva
Prezentare CAMPANIE pentru Educatie incluziva_2023-2024
Graficul activităților CAMPANIE pentru Educatie incluziva_2023-2024
Acord de parteneriat Campanie pentru educație incluzivă 2023-2024
PROGRAM CABINETE CONSILIERE PSIHOPEDAGOGICĂ ȘI TERAPIE LOGOPEDICĂ 2024-2025
PROGRAM CABINETE CONSILIERE PSIHOPEDAGOGICĂ ȘI TERAPIE LOGOPEDICĂ 2023-2024
Sperăm ca posturile vacante să vă motiveze o dată în plus în alegerea carierei de profesor consilier școlar (sau profesor în centre și cabinete de asistență psihopedagogică conform centralizatorului)!
Lista posturilor este publicata pe site-ul Inspectoratului Școlar Județean Dâmbovița https://www.isj-db.ro/managementul-resurselor-umane-liste-posturi
CENTRUL JUDEȚEAN DE RESURSE ȘI DE ASISTENȚĂ EDUCAȚIONALĂ DÂMBOVIȚA organizează concurs pentru ocuparea pe perioadă determinată a posturilor apărute pe parcursul anului școlar din suplimentare normare.
1_CJRAE_DB_Anunț concurs la nivelul unității_MARTIE 2023
2_PO_ORGANIZARE CONCURS LA NIVELUL UNITATII_MARTIE 2023
3_FISA de inscriere concurs la nivelul unității 2022_MARTIE 2023
4_Consiliere psihopedagogica_programa titularizare si definitivat
5_Calendar derulare concurs la nivelul unitatii_MARTIE 2023
MANAGEMENTUL CAZURILOR DE VIOLENȚĂ ASUPRA ANTEPREȘCOLARILOR/ PREȘCOLARILOR/ ELEVILOR ȘI PERSONALULUI UNITĂȚII DE ÎNVĂȚĂMÂNT
PROCEDURA privind managementul cazurilor de violență asupra antepreșcolarilor/preșcolarilor/elevilor și personalului unității de învățământ, precum și al altor situații corelate în mediul școlar și al suspiciunii de violență asupra copiilor în afara mediului școlar aprobată prin OME 6235/6.09.2023
ANEXA 2_Semne și simptome de violență asupra copilului
ANEXA 3_Fișă de identificare a cazurilor de bullying
ANEXA 4_FIȘA DE MANAGEMENT AL CAZURILOR DE VIOLENȚĂ ÎN ȘCOALĂ
CPEV_Registru evidenta situatii de violenta si masuri_de_sprijin_si_actiuni_stabilite_la_nivelul_UIP
APLICAREA PROCEDURII privind MANAGEMENTUL CAZURILOR DE VIOLENȚĂ ASUPRA ANTEPREȘCOLARILOR/ PREȘCOLARILOR/ ELEVILOR ȘI PERSONALULUI UNITĂȚII DE ÎNVĂȚĂMÂNT
I.RESURSE EDUCAȚIONALE PENTRU PREVENIREA/COMBATEREA VIOLENȚEI ÎN ȘCOLI
Afis_Afis_Campanie STOP INTIMIDARII! 2
Afis_Campanie STOP INTIMIDARII!
1. CJRAE_DB_Prezentare CAMPANIE prevenire Bullying_2023-2024
2. Structura Program prevenire Bullying - Stop intimidarii
3. Grafic activitati CAMPANIE_STOP INTIMIDARII_prevenire Bullying_2023-2024
4. Protocol_parteneriat in cadrul Campaniei de prevenirea bullying_ului
5. Brosura_informare bullying_Nivelul_Prescolar_2023
6. Brosura_informare bullying_Nivel_Primar_2023
7. Brosura_informare bullying_Nivel_Gimnazial_2023
8. Brosura_informare bullying_Nivel_Liceal_2023
9. Manual_Strategii pentru o clasa fara bullying
10. Prevenirea-violentei-in-institutia-de-învatamant-Ghid-metodologic-2017
11. Prevenirea-violentei-in-scoala--resurse-pentru-scoli-si-profesori_GHID
12. Strategii_prevenire_violenta_manual SALVATI_COPIII
13. ANEXA1_METODOLOGIE BULLYING_FISA DE IDENTIFICARE
14. ANEXA 2_METODOLOGIE BULLYING_FISA DE SEMNALARE
16. Structura_Plan de consiliere
17. Structura_Raport activitati de prevenire violenta_bullying
Working together for a green, competitive and inclusive Europe!
TITLUL PROIECTULUI: BUILDING DEMOCRATIC SCHOOLS
SEE - 2021-EY-PMIP-0006
Proiect finanţat prin Granturile SEE 2014-2021, Programul de Educaţie, Burse, Ucenicie şi Antreprenoriatul Tinerilor
Beneficiar: Centrul Judeţean de Resurse şi de Asistenţă Educaţională Dâmboviţa
Durata proiectului: 18 luni
Perioada de implementare: 1.03.2022- 31.08.2023
Bugetul proiectului: 24010 Euro
Mecanismul Financiar SEE 2014-2021 acoperă mai multe programe de finanţare, care au ca scop reducerea discrepanţelor sociale şi economice între ţările SEE şi consolidarea cooperării între statele donatoare (Islanda, Liechtenstein, Norvegia) și cele 15 țări beneficiare (Bulgaria, Cehia, Cipru, Croația, Estonia, Grecia, Letonia, Lituania, Malta, Polonia, Portugalia, România, Slovacia, Slovenia și Ungaria.
Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale (ANPCDEFP) a fost desemnată ca Operator de Program (OP) în România pentru Programul de Educaţie, Burse, Ucenicie şi Antreprenoriatul Tinerilor, 2014-2021.
PROGRAMUL URMĂREŞTE:
şi acordă o atenţie specială:
„Starea de bine – dezvoltarea holistică a triunghiului minte-corp-suflet, cu ajutorul măsurilor de consiliere și sprijin” este unul dintre Obiectivele Strategice ale noului program guvernamental privind educația. Aceasta presupune că este necesară o mai bună înțelegere a importanței unei culturi școlare democratice care să conducă la mai multă incluziune, mai mult sprijin pentru diferitele nevoi educaționale ale elevilor.
SCOPUL PROIECTULUI:
OBIECTIVE:
8 experți de la CJRAE vor urma 2 cursuri, (în Norvegia și Islanda), pentru a-și dezvolta competențele profesionale și capacitatea de a construi culturi incluzive și democratice în școlile din județul Dâmbovița.
Primul curs, Building Democratic Schools, este oferit de Centrul European Wegerland, Norvegia, un centru de resurse privind educația pentru înțelegerea interculturală, drepturile omului și cetățenia democratică, situat în Oslo, Norvegia.
Celălalt curs, Special Needs and Inclusive Education: un curs practic despre recunoașterea și construirea punctelor forte individuale ale elevilor și stabilirea unor obiective motivante prin proiecte creative este oferit de Smart Teachers Play More, o organizație din Islanda care oferă cursuri pentru profesori din Europa, se concentrează pe învățarea, dezvoltarea încrederii și creativității prin joc, mișcare și simțuri.
Noile competențe vor fi folosite pentru organizarea de seminarii și cursuri de formare pentru profesori, ateliere pentru conferințe educaționale pentru părinți.
1_SEE-2021-EY-PMIP-0006_PREZENTAREA PROIECTULUI
2_SEE-2021-EY-PMIP-0006_PLAN DE DISEMINARE
3_SEE-2021-EY-PMIP-0006_METODOLOGIE SELECTIE PARTICIPANȚI LA MOBILITĂȚI
4_ SEE-2021-EY-PMIP-0006_Apel selectie 1_aprilie 2022
5_ SEE-2021-EY-PMIP-0006_Rezultate selectie proiect SEE_aprilie 2022
6_ SEE-2021-EY-PMIP-0006_Apel_2_Selectie_1_participant_la_mobilitati_iulie 2022
7_ SEE-2021-EY-PMIP-0006_Rezultate_Selectie_1_participant_la_mobilitati_iulie 2022
8_ SEE-2021-EY-PMIP-0006_Apel_3_Selectie_1_participant_la_mobilitati_august 2022
9_ SEE-2021-EY-PMIP-0006_Rezultate_Selectie_1_participant_la_mobilitati_august 2022
10_SEE_2021-EY-PMIP-0006_Apel selectie scoli din mediul rural_ noiembrie_2022
11_SEE-2021-EY-PMIP-0006_Suport de curs activitate cerc metodic
12_SEE-2021-EY-PMIP-0006_despre Discriminare. Stereotipuri. Prejudecăți
13_SEE-2021-EY-PMIP-0006_despre Drepturile omului
14_SEE-2021-EY-PMIP-0006_ DREPTURI și DISCRIMINARE_aspecte teoretice
15_SEE-2021-EY-PMIP-0006_Link film_Experimentul Elliott
16_SEE-2021-EY-PMIP-0006_Abordarea holistica in educatie
17_SEE-2021-EY-PMIP-0006_profesor-educator- supererou
18_SEE-2021-EY-PMIP-0006_Sistemul educational islandez
Anexa_1_CADRUL DE REFERINȚĂ COMPETENȚE PENTRU CULTURĂ DEMOCRATICĂ
Anexa_2_CADRUL DE REFERINȚĂ COMPETENȚE PENTRU CULTURĂ DEMOCRATICĂ
Anexa_3_CADRUL DE REFERINȚĂ COMPETENȚE PENTRU CULTURĂ DEMOCRATICĂ
Anexa_4_Compass_ENG_REV_2020_WEB
Anexa_5_ppt_Adult education (EN)
19_ SEE_2021-EY-PMIP-0006_ARTICOLE în Graiul Dâmboviței – publicație online a cadrelor didactice
https://online.fliphtml5.com/yfjkm/yasx/#p=2
https://online.fliphtml5.com/yfjkm/omcw/#p=3
20_SEE_2021-EY-PMIP-0006_Building Democratic Schools_ la final
21_SEE_2021-EY-PMIP-0006_Ghid de activități pentru promovarea democrației în școli
În conformitate cu prevederile Metodologiei de organizare și desfășurare a concursurilor de ocupare a posturilor didactice/catedrelor care se vacantează pe parcursul anului școlar în unitățile de învățământ preuniversitar de stat, aprobată prin OMEN nr. 4959/2013 privind organizarea și desfășurarea concursurilor de ocupare a posturilor didactice/catedrelor care se vacantează pe parcursul anului școlar, cu modificările și completările ulterioare
CENTRUL JUDEȚEAN DE RESURSE ȘI DE ASISTENȚĂ EDUCAȚIONALĂ DÂMBOVIȚA organizează concurs pentru ocuparea pe perioadă determinată a posturilor apărute pe parcursul anului școlar din suplimentare normare.
1_CJRAE_DB_Anunț concurs la nivelul unității
2_PO_ORGANIZARE CONCURS LA NIVELUL UNITATII
3_FISA de inscriere concurs la nivelul unității 2022
4_Consiliere psihopedagogica_programa titularizare si definitivat
5_Psihopedagogie specială (profesori)_programa titularizare si definitivat
6_PO_revizuita_ORGANIZARE CONCURS LA NIVELUL UNITATII
7_Calendar derulare concurs la nivelul unitatii
© 2025 CJRAE Dâmbovița
Creat de Claudiu Căpraru